1. *
  1. De Metrics

    Na je training of wedstrijd open je je MilestonePod app en haal je via een bluetooth verbinding alle gegevens uit de MilestonePod op. Hierna kan je de volgende genoemde informatie inzien. Indien je een smartwatch hebt die ondersteuning biedt, kun je ook in realtime je gegevens uitlezen.

  • *

    Voetlanding: waar raakt jouw voet als eerste de grond: met de hiel, de middenvoet of tenen. De zeer gevoelige sensoren in de Milestonepod helpen je om je voetlanding te analyseren.

    *

    Cadans: het gemiddelde aantal keer dat je voet in één minuut de grond raakt . Als je cadans verhoogt, zal je snelheid over het algemeen ook verhogen. Een goed uitgangspunt voor je cadans is circa 180 passen per minuut.

  • *

    Paslengte: de Milestone pod meet de lengte van een volledige pas. Hoe groter de pas, hoe hoger vaak de snelheid. Maar kijk uit dat je je passen niet te groot maakt, omdat dan de belasting groter wordt en daarmee de kans op blessures.

    *

    Grondcontacttijd: de tijd die jouw voet op de grond blijft staan. Als je snelheid verhoogt, verkleint de tijd dat je voet op de grond staat. Geeft je ook een beeld van je afzetkracht

  • *

    Landings impact: Hoe zwaar landt je op je voet: laag, medium of hoog. Hoe lager de impact, des te meer tijd je lichaam heeft om de krachten evenwichtig te verdelen en daarmee de kans op blessures te voorkomen.

    *

    Afstand en tijd: hoe ver en hoelang heb je gelopen?   Zodra je meer in 6 minuten meer dan 100 passen per minuut maakt weet de MilestonePod dat je gestart bent en slaat hij de gegevens automatisch op. Je hoeft alleen de deur uit te gaan! 

  • *

    Beenzwaai: Als je contacttijd kort is, je je hakken relatief hoog optilt en je cadans goed is, scoort de indicator hoog.

    *

    Run efficiëntie score: combineert cadans, grond contact, beenzwaai en paslengte. Efficiënt rennen betekent minder gebruikte energie en een kleinere kans op blessures. De gemiddelde score is 73. Kun jij dat verslaan?

*